Zásady ochrany osobních údajů

Informace o zpracování osobních údajů

Vážení klienti a návštěvníci webových stránek,

při spolupráci s advokátní kanceláří Mgr. et Mgr. Michaely Semelové, LL.M., advokátky, IČ: 753 14 142, se sídlem Dlouhá 5628, 760 01 Zlín („Advokátní kancelář“) nám svěřujete své osobní údaje. Velmi nám záleží na ochraně Vašich osobních údajů, a proto dbáme na to, aby byly u nás v bezpečí.

Tímto bychom Vás tedy rádi informovali o zásadách zpracování osobních údajů v naší Advokátní kanceláři.

Níže uvedené zásady se vztahují na všechny klienty, dodavatele a odběratele Advokátní kanceláře a také na kohokoli jiného, kdo Advokátní kancelář kontaktuje nebo jí pošle nějaké informace, pokud neuvádíme dále jinak. 

 

Správce osobních údajů

Správcem osobních údajů je Advokátní kancelář, jak je definována shora, tedy Mgr. et Mgr. Michaela Semelová, LL.M., advokátka, IČ: 753 14 142, se sídlem Dlouhá 5628, 760 01 Zlín.

Kontaktní údaje Advokátní kanceláře jsou:

E-mail: office@aksemelova.cz.

Telefon:  +420 608 88 28 36

Sídlo: Dlouhá 5628, 760 01 Zlín

 

Jaké údaje shromažďujeme a zpracováváme

Advokátní kancelář shromažďuje a zpracovává tyto kategorie údajů:

A. Údaje, které Advokátní kanceláři poskytujete sami

Jedná se o údaje a informace poskytnuté při těchto příležitostech:

  • při uzavření smluvního vztahu mezi Vámi a Advokátní kanceláří;
  • údaje, které nám poskytnete pro realizaci služby – poskytování právních služeb a poradenství podle zákona č. 85/1996 Sb., o advokacii, ve znění pozdějších předpisů („Služby“). Pokud nám poskytujete osobní údaje třetích osob, informujte je prosím o tom a seznamte takové třetí osoby s těmito zásadami zpracování osobních údajů;
  • pokud Advokátní kancelář kontaktujete a poptáváte nebo nabízíte dodávky svých služeb nebo zboží.

Může se jednat o různé osobní údaje v závislosti na konkrétní právní službě, kterou klientovi poskytujeme, zpravidla se jedná o osobní údaje těchto kategorií: kontaktní údaje klienta (jméno, příjmení, telefon, emailová adresa), údaje o obchodní činnosti a podnikání klienta, příjmy, výdaje a jiné finanční a daňové údaje klienta, bankovní údaje, informace o rodině klienta. U některých právních případů, v případě, že to vyžaduje zákon nebo se souhlasem dané osoby, shromažďujeme také zvláštní kategorie osobních údajů.

B. Informace z jiných zdrojů, k nimž patří:

  • veřejně dostupné zdroje jako veřejné seznamy a rejstříky a síť internet, pokud tyto údaje nezbytně nutně potřebujeme na příklad pro vystavení účetního dokladu nebo poskytnutí právní služby a našeho poradenství;
  • informace, které jsme obdrželi od třetích osob, jako na příklad Vašich zaměstnavatelů nebo spolupracovníků, obchodních partnerů nebo jiných třetích osob, a které nezbytně potřebujeme pro realizaci právní služby a našeho poradenství.

Advokátní kancelář může zkombinovat informace shromážděné z těchto zdrojů s dalšími informacemi, které má k dispozici.

 

Účel zpracování osobních údajů – tj. jak Vaše údaje využíváme

Advokátní kancelář využívá shromážděné údaje k těmto účelům:

– Uzavírání smluv, plnění smluvní povinnosti, uplatňování nároků
Údaje využíváme pro přípravu smluv, jejich změny a ukončování, jakož i pro plnění smluvních povinností a zároveň uplatňování nároků z nich.

– Komunikace s osobami, které nám poskytují své služby nebo zboží
Údaje užíváme k zajištění dodávek služeb a produktů od různých dodavatelů Advokátní kanceláře, pokud jsou Vaše osobní kontaktní údaje zveřejněny na síti Internet nebo pokud nám Vaše údaje dobrovolně sdělíte.

– Poskytování právních služeb a poradenství
Údaje užíváme za účelem samotného poskytování právních služeb a poradenství a jejich evidenci a s tím související komunikaci s klienty, protistranami

– Zasílání e-mailových (obchodních) sdělení
Vaše osobní údaje dále užíváme čas od času za účelem zasílání newsletterů s informacemi o právních novinkách nebo činnosti Advokátní kanceláře, pokud jste nám k tomu udělili dobrovolný souhlas, nebo pokud jsme s Vámi ve smluvním vztahu, neboť důvodně předpokládáme, že máte o takové informace a novinky zájem.

– Vedení účetnictví, případná soudní řízení a obranu našich právních nároků
Osobní údaje potřebujeme i  pro vedení účetnictví (vystavení faktury, zálohové faktury atd.)

Shromážděné údaje můžeme využívat k řešení právních sporů nebo právních nároků, které souvisejí s obchodní spoluprací s Advokátní kanceláří.

– Najímání nových zaměstnanců
Údaje z Vašeho životopisu, pokud nám ho poskytnete, budeme využívat pro obsazení nové pracovní pozice, a to jen po dobu výběrového řízení; pokud nám dáte souhlas, abychom si Vaše údaje uložili po dobu dalších dvou let, dáme Vám vědět v případě další pro Vás vhodné pozice.

 

Jak dlouho zpracováváme Vaše osobní údaje

Advokátní kancelář Vaše osobní údaje zpracovává po dobu nutnou k zajištění/splnění práv a povinností vyplývajících ze smluvního vztahu s Advokátní kanceláří (a standardně ještě deset (10) let po jeho skončení), ledaže jsou stanoveny jiné zákonné archivační doby. Advokátní kancelář Vaše údaje smaže nebo zanonymizuje hned po tom, co o to požádáte (vyjma případů uvedených dále).

Pokud to umožňuje zákon, může si Advokátní kancelář některé údaje uchovat i po uplynutí doby uchování, a to v těchto případech:

  • pokud s Vámi Advokátní kancelář řeší nějaký problém jako na příklad neuzavřený spor nebo právní nárok;
  • pokud to po nás vyžaduje zákon anebo když tyto údaje uchováváme anonymní podobě;
  • pokud takové údaje potřebujeme k legitimním obchodním účelům.

Obchodní sdělení jsou zasílána po celou dobu, po kterou trvá souhlas s jejich zasíláním. V případě klientů jsou obchodní sdělení zasílána do doby, než dojde k odhlášení jejich odběru, popřípadě do doby, než je vznesena námitka proti zpracování osobních údajů za tímto účelem. Nejdéle jsou obchodní sdělení zasílána po dobu 5 let. Poté Advokátní kancelář požádá o udělení souhlasu opětovně.

Advokátní kancelář zpracovává osobní údaje nad rámec výše uvedeného pouze v případě, že je to nezbytné pro plnění jejích povinností vyplývajících z právních předpisů, které se na Advokátní kancelář vztahují. V případě neexistence konkrétních smluvních důvodů nebo důvodů vyplývajících z právních předpisů nepřekračuje naše základní doba uchovávání záznamů a jiných listinných dokladů vytvořených při poskytování služeb 5 let, nejedná-li se o osobní údaje a dokumenty nezbytné pro určení, výkon nebo obhajobu našich právních nároků.

Jakmile pomine účel zpracování či Advokátní kancelář již nebude disponovat žádným právním důvodem zpracování osobních údajů, Správce osobní údaje vymaže.

 

Další informace o zpracování osobních údajů

Osobní údaje jsou zpracovávány těmito zpracovateli Advokátní kanceláře (tj. s kým můžeme osobní údaje sdílet):

  • zaměstnanci, odborní spolupracovníci Advokátní kanceláře, kooperující advokáti
  • zpracovatelé, kteří poskytují Advokátní kanceláři serverové, webové, cloudové nebo IT služby
  • obchodní partneři a dodavatelé kooperující s Advokátní kanceláří, např. je-li to nezbytné pro administrativní účely
  • auditoři a další odborní poradci.

Advokátní kancelář v žádném případě Vaše osobní údaje neposkytujeme třetím osobám, které Vaše údaje k ničemu nepotřebují.

Všichni smluvní partneři Advokátní kanceláře jsou vázáni povinností mlčenlivosti a dodržují platné právní předpisy v oblasti ochrany osobních údajů

Pokud je to vyžadováno právními předpisy, právními procesy nebo státními úřady – se soudy, policejními a jinými státními a správními orgány nebo jinými třetími osobami podle platných právních předpisů a v souladu s těmito předpisy, např. pokud je to nutné k vymáhání právních nároků Advokátní kanceláře, nebo pokud je to nutné k ochraně práv nebo majetku Advokátní kanceláře nebo třetích osob, popř. s jinými stranami v souvislosti s případným slučováním společností, prodejem majetků, konsolidací nebo restrukturalizací, financováním nebo přechodem Advokátní kanceláře nebo její části do vlastnictví jiné společnosti

Advokátní kancelář může Vaše údaje sdílet i jinými způsoby, pokud Vás na to upozorní a Vy s tím budete souhlasit.

Vaše osobní údaje zpracováváme výhradně v zemích EU. Mimo země EU bychom mohli Vaše osobní údaje zpracovávat pouze za předpokladu, že by to bylo nezbytné pro poskytnutí právních služeb. V takovém případě tak učiníme pouze v souladu s platnými právními předpisy.

 

Vaše práva v souvislosti se zpracováním osobních údajů

Advokátní kancelář Vás tímto informuje o základních zásadách a principech v souladu s ustanovením čl. 13 a násl. GDPR, na základě kterých Advokátní kancelář nakládá s Vašimi osobními údaji.

  1. Přístup k Vašim údajům
    Můžete se na nás kdykoliv bezplatně obrátit s žádostí o informace, zda zpracováváme Vaše osobní údaje, a pokud ano, žádat detailní informace o tomto zpracování. K tomu můžete využít jakýkoliv z kontaktních údajů Advokátní kanceláře.
  2. Změna Vašich údajů nebo chyba v údajích
    Pokud dojde v průběhu trvání smluvního vztahu s Advokátní kanceláří k jakékoliv změně ve Vašich osobních údajích, jako například změna jména, změna sídla či bydliště nebo e-mailové adresy či telefonního čísla, nebo pokud zjistíte, že pracujeme s Vašimi neaktuálními nebo chybnými údaji, prosím dejte nám o tom co nejdříve vědět. K tomu můžete využít jakýkoliv z kontaktních údajů Advokátní kanceláře.
  3. Omezení zpracování
    Pokud máte za to, že:
  • zpracováváme Vaše nepřesné údaje,
  • zpracování Vašich údajů je protiprávní a nepřejete si všechny údaje smazat,
  • Vaše údaje již nepotřebujeme ke shora uvedeným účelům, ale rád byste je užil(a) pro obhajobu svých právních nároků na příklad v soudním řízení,
  • již Vás naše zprávy obtěžují, ačkoliv jsme předpokládali, že by Vás mohly zajímat,

můžete nás požádat o omezení zpracování jen některých Vašich osobních údajů nebo pro jen určité účely zpracování.

  1. Přenositelnost údajů
    Můžete se na nás kdykoliv obrátit, abychom Vaše údaje, které máme k dispozici, předali třetí osobě podle Vaší specifikace.
  2. Stížnost u Úřadu pro ochranu osobních údajů
    Pokud máte za to, že s Vašimi údaji nakládáme v rozporu se zákonem, můžete se kdykoliv obrátit se stížností k Úřadu pro ochranu osobních údajů.

 

Zabezpečení

Advokátní kancelář tímto dále prohlašuje, že nakládání s osobními údaji probíhá plně v souladu s platnými právními předpisy. Osobní údaje jsou zabezpečeny prostřednictvím nastavených technických i organizačních opatření.

Veškeré osobní údaje v elektronické formě jsou uloženy v databázích a systémech, k nimž mají přístup pouze osoby, které potřebují s osobními údaji bezprostředně nakládat pro účely uvedené v těchto zásadách, a to pouze v nezbytném rozsahu. Přístup k těmto osobním údajům je chráněn heslem a firewallem.

 

Účinnost

Tato pravidla jsou účinná od 1.8.2020.